Seara de basm la Eurovision 2009


Norvegia a castigat editia 2009 a concursului Eurovision. Tanarul Alexander Rybak, in varsta de 23 de ani a reusit sa convinga o Europa intreaga sa voteze piesa „Fairytale” , obtinand, astfel, cea mai categorica victorie la un Eurovision din ultimii ani (distanta dintre primele 2 locuri a fost de 169 puncte!)

Piesa Romaniei, „The Balkan Girls”, cantata de Elena a adus tarii noastre locul 19, cu 40 puncte. Desi Elena a avut o prestatie destul de buna, se pare ca piesa nu a prea fost gustata de publicul din strainatate.

Am fost multumit de piesa castigatoare, care a confirmat pariurile dinaintea finalei si pe care am privit-o ca o intoarcere la origini, la copilarie, la povestile de dragoste platonica din aceasta perioada a vietii.

In plus, piesa lui Rybak s-a dovedit un proiect irezistibil pentru majoritatea votantilor: un tanar ingenuu, care a spus o poveste romantica si a frant inimile multor fete, niste acorduri superbe de vioara, cativa dansatori foarte bine antrenati si, la final, un spectacol ametitor de lumina.

Pe locul 2 s-a clasat Islanda, care a venit cu una dintre cele mai placute prezente din concurs, Johanna, interpreta piesei „Is it true”. (o piesa foarte bine interpretata si un decor de vis)

Pe locul 3 Azerbaidjanul, care a completat un podium foarte estetic, a adus un duet de milioane: superba Aysel si interpretul de renume international Arash cu o piesa foarte ritmata „Always”.

N-au lipsit nici voturile pe criterii de vecinatate, care politizeaza in fiecare an festivalul dar cu care eu m-am obisnuit si am incercat, astfel, sa ma bucur de calitatea spectacolului care, in toate cele 3 seri de concurs, a fost ua foarte inalta.

In final, piesa castigatoare:

Si piesa noastra:

3 gânduri despre „Seara de basm la Eurovision 2009

  1. IMI PARE RAU PT. ROMANIA, PT. ELENA…NU STIU CE SA ZIC! ESTE FOARTE COMPLICAT SI FOARTE MULT DE COMENTAT.
    IN ALTA ORDINE DE IDEI,POT SA MA LAUD CU UN ,,MIROS FOARTE FIN” DACA NE GANDIM CA EU AM ANTICIPAT SI DE ACEASTA DATA CASTIGATORUL CONCURSULUI.OBSERVI SPER CAT SUNT DE MODEST!!!
    ORICUM…SUBIECTUL ESTE VAST SI DOAR UN MESAJ, SIGUR NU O SA-L POATA EPUIZA. DISCUTIA RAMANE DESCHISA.
    PUPICI PT.TINE SI NASA !

  2. o sa fiu rea..da mie nu mi’a parut rau de romania,de elena..ne meritam soarta..eu deja am inceput sa ma bucur la concursul asta cand vad ca suntem printre ultimele locuri..cel mai frumos era sa fim ultimii.piesa tipului de 23 de ani a fost splendida,superba..nu gasesc cuvinte s’o descriu.mi’a placut de prima data cand am auzit’o pe youtube !:)super piesa,super baiat,super spectacol.bravo lui..tot respectul..a castigat pe meritul lui.de data asta chiar nu cred ca a fost pe politica..mi s’a parut foarte corect.o piesa buna,care prin simplitatea ei si a baiatului ,a cucerit o europa intreaga..de ce unele tari la care nici nu ma asteptam au dat 10 sau 12 puncte norvegiei?piesa a fost prea buna !bravo lui..la nu ar trebui sa nici nu mai participam !

Lasă un răspuns

