Un Paste luminos!


Vedeţi imaginea la dimensiunea completăNe aflam inaintea sarbatorii Invierii Domnului, una din cele mai mari sarbatori ale crestinatatii si nu mi-am putut infrana o intrebare: intre atatea probleme, ne mai dam seama ca vine Pastele sau ne lasam purtati de val? Prinsi in lupta pentru putere (cei alesi) sau in lupta pentru supravietuire (multi altii) se mai bucura oamenii de aceste zile?

E o sarbatoare cu o simbolistica deosebita: de la lumina pe care o luam in noaptea de Inviere- un moment sublim in care oamenii iau lumina unul de la altul, la ouale rosii pe care le ciocnim unii cu ceilalti si insotite de formula „Hristos a inviat/ Adevarat a inviat”. N-am prea inteles de ce se inghesuie lumea la carnea de miel, despre care citeam ca nici n-ar face parte din randuiala bisericeasca neaosa si a fost preluata de la altii.

Traditia oualor incondeiate m-a fascinat intotdeauna si tin minte ca si eu imi doream sa fac asa ceva. In copilarie, desenam diferite chestii pe oua si ziceam ca-s oua pictate.

Asa ca eu va urez un Paste plin de lumina si de liniste in suflet!

1 gând despre „Un Paste luminos!”

Lasă un răspuns

