Ce putem invata din afacerile de succes


In urma cu cativa ani, am citit intr-un cotidian o serie de articole in care aflam povestile unor afaceri de succes si fiecare se incheia cu cate un secret, pont (ziceti-i cum vreti) datorita caruia au reusit. Mi-am notat aceste invataminte si acum va prezint o parte din ele aici. Sper sa va placa sau macar sa le gasiti interesante:

1.”Este mai greu sa te mentii pe primul loc, decat sa ajungi acolo”

2.”Orgoliul nemasurat dauneaza grav afacerilor” (Ford a incercat sa produca si submarine care sa aiba succesul demonstrat al automobilelor)

3.”Daca piata are nevoie de un produs, fii gata sa i-l oferi” (Sony a inventat walkmanul, dupa ce a remarcat ca tinerilor le place sa asculte muzica si cand se plimba)

4. „Daca nu ai grija de inventiile tale, o fac altii” (Charles Goodyear a amanat brevetarea inventiilor sale, incepand cu cauciucul si, ca urmare, ele au fost trecute pe seama altora)

5.”Daca nu poti vinde calul, incearca sa vinzi poneiul” (Honda a inventat motociclete de 50 cmc, care au avut un succes colosal, doar pentru ca nu era bine sa intre cu vehicule de 250/350 cmc)

6. „Arata-le clientilor cum functioneaza produsul tau” (Matsushita a aprins cate un bec-productie proprie in magazinele sale)

7. „Obisnuintele sunt foarte greu de schimbat” (Coca-Cola a incercat, in 1984, sa schimbe formatul traditional al sticlei, masura ce s-a dovedit inoportuna, silindu-i pe oficiali sa revina la formatul intial)

8.”Nu conteaza atat ceea ce vinzi, cat cum vinzi” (Wrigley vindea initial sapun si praf de copt laolalta, iar cumparatorii luau praful fiindca primeau si sapun, iar apoi a vandut sapun si guma de mestecat laolalta, iar clientii au devenit interesati de guma, care a devenit un succes)

9. „Esti nemultumit de servicii? Fa-le tu mai bune” (Din nemultumirea turistilor, s-a nascut ideea lantului hotelier Holiday Inn)

10. „Nevoia te invata” (astmaticul James Spangler a inventat primul aspirator modern, dupa ce a realizat ca ustensila pe care o folosea la curatat il facea sa tuseasca)

Anunțuri

5 gânduri despre „Ce putem invata din afacerile de succes”

  1. Apropo de Coca Cola si obisnuinte, parca acum câtiva ani Pepsi Cola a vrut sa schimbe … „obisnuintele” inventând un Mos Craciun albastru!

    N-a prea tinut….

  2. le-am incercat serviciile in SUA. le-am incercat si in europa si in canada. in general astfel de afaceri sunt detinute de grupuri de persoane gen grupuri de mormoni, de catolici etc. e o interfata intre ei si lume. in toate hotelurile marriot din sua gasesti o biblie mormona (?!).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s