Ce-ar fi fost daca…?


Primele doua versuri ale acestui cantec mi-au ramas in minte: „All the things i know right now/If i only know back then” (Toate lucrurile pe care le stiu acum/Numai daca le-as fi stiut atunci). Cati dintre voi zic asta, cati ati fi preferat ca o anumita situatie sa evolueze intr-un alt fel decat a facut-o? Mai ales daca, in acel moment, ati fi stiut ceva ce ati descoperit doar dupa aceea.

In popor, se spune: „Da-i, Doamne, romanului, mintea cea de pe urma” dar nu cred ca se aplica doar pentru noi. Ne gandim „ce-ar fi fost daca…” (si aici completati pe linia punctata). Este o intrebare pe care o punem in cele mai diverse ipostaze in care ne pune viata. Ne gandim ca puteam trai momente care ne-ar fi bucurat, care ne-ar fi schimbat viata (preferabil, in bine) dar poate n-am stiut sa le facem posibile.  Poate ca unii dintre noi am facut si alegeri cu care ori s-au impacat, ori le-au regretat.

Si totusi, vorba unui alt cantec, „eu nu am regrete”. Lucrurile care s-au intamplat in viata mea (ce greu sa vorbesc la persoana intai!) m-au adus acolo unde sunt acum si sunt bine, slava Domnului! Nu vreau sa privesc decat inainte si sa folosesc lectiile invatate in trecut.

Voi cand v-ati gandit ultima oara „ce-ar fi fost daca…?”

2 gânduri despre „Ce-ar fi fost daca…?

  1. Niciodata, pentru ca nu-mi plac situatiile, intreabarile ipotetice. Important e ce am facut, ce am avut, ce fac, ce am. Nu ce as fi facut daca…ce relevanta are? De ce ar conta? Am inteles ca tot ceea ce ni se intampla, este cu un scop anume si ca tot raul e spre bine. Si nu ma mai agit deloc, nu ma mai supar, nu ma mai consum.

Lasă un răspuns

