Bosnia-Romania- avancronica


Sunt mai curios ca niciodata de meciul Romaniei cu Bosnia, care o sa se joace sambata, in cadrul preliminariilor Euro 2012. Si asta din mai multe motive.

Sper intr-o victorie a nationalei Romaniei, una care sa revitalizeze sansele de calificare la Euro. (numiti-ma visator si inchideti fereastra, daca vreti). Sunt curios si cum va juca Mutu in acest meci, primul dupa un an jumatate de absenta, din varii motive, sa vad daca mai are goluri pe teava si pentru bosniaci. Apropo, stiam ca Razvan Lucescu il va chema la nationala cand va fi valid (nu va fi accidentat ori suspendat). Astfel se pune capat seriei discutiilor privitoare la convocarea lui si la relatia cu selectionerul.

Numai ca adversarul pe care il vor intalni va fi unul redutabil. Se intampla sa urmaresc evolutia nationalei Bosniei de vreo cativa ani si sa-mi dau seama ca nu mai sunt acea echipa care primea, la Sarajevo, trei goluri de la „tricolori” in 2002, mi se pare ca sunt mai puternici. Bine, nici echipa noastra nu mai e aceeasi, nici ca nume, nici ca rezultate. Stiam ca-si joaca meciurile de acasa la Zenica, devenit pentru ei ceea ce insemna stadionul din Constanta in mandatul lui Piturca (asta pana la meciul cu Serbia de la noi). Echipe ca Franta si Spania s-au impus acolo fara probleme, dar, in rest, echipele vizitatoare nu prea s-au lipit la victorie.

Bosniacii au trecut pe langa doua calificari la ultimele doua turnee finale, desi aveau si au o generatie cu jucatori tare buni. Cand au ratat calificarea la CM 2010, dupa barajul pierdut cu Portugalia, mi-a parut putin rau si am zis ca poate or sa aiba succes in campania pentru Euro si ca nu mi-ar placea sa pice in grupa cu noi. Dar s-a intamplat si prevad o „dubla” deosebit de interesanta, sperand ca articolul care va aparea aici dupa meciul de sambata sa fie unul pozitiv. Riscati un pronostic?

2 gânduri despre „Bosnia-Romania- avancronica”

  1. 🙂 Fiecare are dreptul sa fie optimist, insa din pacate o sa fie prea multe maini moarte precum Florescu, Cocis, Marica sau Deac printre titularii de maine.
    Mutu este cheia jocului nostru, insa nu mai e nici el foarte tanar ca sa traga singur caruta manata de Lucescu jr.
    Bosnia nu e cine stie ce ca echipa (nu ca individualitati, ci ca echipa zic) si s-a vazut cand au dat peste adversari bine organizati. La meciul cu Franta (0-2) n-au avut nicio sansa. Franczii au maturat cu ei, in conditiile in care nici Franta nu mai e ce a fost.
    Mi-ar placea sa castigam, insa nu avem cum cu Lucescu pe banca. El a fost bun la Brasov si la Rapid, un antrenor de egal. Doar la Cupa Africii pe Natiuni se mai intampla ca unii jucatori sa nu aiba echipa, cum se intampla in cazul lui Florescu de acum.
    Din ce ai scris, am senzatia ca esti fan Lucescu, asa ca te intreb cum iti explici titularizarea acestui jucator?

    1. Recunosc ca l-am sustinut pe Lucescu jr, i-am acordat credit de la inceput, insa mi se pare si mie o enigma includerea constanta in primul 11 a lui Florescu, care nu mi se pare vreun jucator grozav. In rest, om trai si om vedea.

Lasă un răspuns

