Presa disperata


Cred ca nici publicatiile nu mai stiu ce sa faca pentru a-si atrage cititorii, nu mai stiu ce „inserturi” sa mai inventeze pentru a le fi cumparata marfa pentru ca, asa cum au observat si altii, in ultimul timp s-a vandut cam orice a venit laolalta cu ziarul, fiindca publicatia singura nu a putut sa-i convinga pe cumparatori. Si asta din diferite motive, pe care nu vreau sa le detaliez aici. N-o sa va dau decat doua exemple:

Gazeta Sporturilor a ajuns sa vanda carti din acelea psihologice, de tipul „Cum sa-ti imbunatatesti viata de cuplu”, „100 de pasi catre fericire” etc. care nu vad ce legatura au cu sportul. Care e succesul? Se castiga o noua categorie de public. Femeia ia cartea, ziarul i-l da barbatului si apoi amandoi se bucura de ce a invatat femeia din carte. Asta daca nu stia dinainte femeia destule. Altfel, vad ca prospera literatura motivationala, inseamna ca trebuie sa existe si un public pentru ea.

Alt subiect al cartilor date cu ziarele este viata sanatoasa. De cate ori ati auzit de asta in ultimul timp? De multe ori, asa e, e la moda sa abordezi aceasta tema, multi sunt interesati de ea, dar nu stiu cati dintre noi stim cu adevarat ce inseamna. In sprijinul tuturor, au aparut sau vor aparea carti de tipul „Portia de sanatate”, „Ghid de detoxifiere”, „Noi ce mai mancam?”, distribuite, evident, cu ziarul x, y sau z. Si totusi, surse din interiorul chioscurilor de ziare m-au informat ca, in vreme ce oferta de gen creste, cererea scade. N-o mai avea lumea bani!

Voi cumparati astfel de carti? De unde va luati informatiile pe aceste teme?

Anunțuri

4 gânduri despre „Presa disperata”

  1. Chiar iau dacă e o carte foarte bune (ghiduri din alea temele de viață nu iau… doar dacă e vreo carte scrisă de un psiholog titrat… nu de oricine).
    Multe inserturi sunt mult mai ieftine decât achiziționate din altă parte… iar pentru un om care citește mult, e bună și o astfel de economie.

  2. Pe ce teme? Pe teme de sanatate? De obicei cumpar cartile care ma intereseaza din librarie. Sau le comand pe net.

    Presa e cam disperata, dar uneori ies si lucruri bune din treaba asta. „Adevarul” a scos câteva DVD-uri cu Seinfeld si au mai fost câteva ziare cu DVD-uri ieftine si filme interesante la preturi modice („Alexandru”, „Papesa Ioana”, „Agora”). La un moment dat Dinu Patriciu a fost criticat de CTP pentru modul in care momeste publicul sa cumpere „Adevarul”. Dinu Patriciu a replicat: „Sunt om de afaceri”.

    Pe scurt, personal sunt atras mai degraba de DVD-uri. N-am niciun exemplu de carte care sa ma fi atras suficient incât sa cumpar si ziarul….

  3. Nu prea cumpar, doar ghidurile cu tarile, scoase de Adevarul, m-au atras. Nu am citit pana in prezent literatura motivationala, nu cred ca exista o reteta universala pentru succes sau pentru fericire. Resursele pentru a merge mai departe le gasesti in tine insuti, in fiinta ta, in credinta ta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s