Bute si romanii barfitori


Am urmarit valul de comentarii aparute dupa victoria lui Lucian Bute in fata francezului Jean-Paul Mendy in gala de box care a avut loc sambata seara la Bucuresti si in care Bute si-a aparat din nou centura de campion mondial la supermijlocie. Si noi, ce am facut? Ne-am apucat sa clevetim, in buna traditie romaneasca, cum ca adversarul a fost prea slab, cum ca a fost o susa, un meci aranjat, „stai sa vezi cand o da Bute de adversari mai tari, atunci nu mai e campion”. Carcotas neam! 

Una peste alta, m-au indispus manifestarile conationalilor nostri. Doroftei, o fi fost el campion mondial, dar a dat si el apa la moara acestor barfitori, rostind cateva declaratii care au fost comentate in fel si chip, aratand doar ca e invidios ca el n-a castigat atatia bani pe cand boxa. Sportivului n-am ce-i reprosa dar omul nu se comporta asa cum ar trebui. Azi am citit insa o declaratie care m-a amuzat si pe care o aprob:  „Poate Bute trebuia să se lupte cu Klitschko (n.m. campion mondial la categoria grea), ca să fie lumea mulţumită” (Ion Tiriac)

Asta am apreciat eu la Bute, modestia,  „strania modestie pentru vremurile in care traim” (mi-a placut exprimarea asta pe care am citit-o pe un alt blog), faptul ca faima de care se bucura nu l-au facut sa-si piarda capul,  nu l-au facut un arogant, mi-a placut cum a vorbit atat dupa meci si apoi la conferinta de presa, un adevarat exemplu de comportament atat ca sportiv cat si ca om. Si eu cu asta vreau sa raman, nu cu toata barfaraia.

3 gânduri despre „Bute si romanii barfitori

  1. Romanii nu vor sa creada in ruptul capului ca cineva poate sa reuseasca prin forte proprii, prin munca cinstita. Ei vad conspiratii peste tot. Si incearca prin orice metoda sa il doboare pe cel care e sus, sa-l defaimeze, sa-l ponegreasca, sa-l aduca la stadiul lor, de muritori de rand.

    • Cat de exact ai punctat! Asta ar putea sa fie o problema de mentalitate. Dar vezi, cred ca si din cauza asta nu putem sa dam inainte.

  2. Din toate astea reiese ca Bute e un caracter, iar Doroftei nu. Chiar daca ar fi avut dreptate nu ar fi trebuit sa articuleze. Lucian ne-a facut fericiti intr-un moment cand la general avem putine motive.

Lasă un răspuns

