Tinerii zilelor noastre


  „Mie, ins pe cale de a iesi din targetul agentiilor de publicitate, 18-55 de ani, tinerii zilei de azi, inainte de a fi violenti sau apatici, mi se par apatetici. In situatii care pe mine ma emotioneaza pana la lacrimi, ei raman indiferenti sau ironici. Nu pun la inima, nu fac caz, nu o iau in tragic. Refuza sa se implice intr-un sentiment”(dintr-un editorial al lui Cristian Tudor Popescu pentru revista The One)

O afirmatie care mi-a atras atentia. Si trebuie sa va spun ca ii dau, in mare parte, dreptate. Petrecandu-mi o parte din timp printre adolescenti ori de varsta mea ori ceva mai mici, mi-am dat seama ca multi sunt asa. Dau impresia ca sunt insensibili, convenientele sociale nu-i impresioneaza, isi creeaza propriul lor mod de comunicare cu ceilalti, privesc situatiile de viata intr-un alt fel decat au facut-o parintii lor.

Veti spune: e normal, s-au schimbat vremurile, modul de gandire e altul. V-as putea da dreptate. Si, totusi, mi se pare ca traim vremuri in care orice se poate pune in discutie si in care ironia si mistocareala prind mai bine decat o vorba frumoasa.

 Si va mai marturisesc ceva: in liceu sau in facultate, eram genul care intreba colegii, la reluarea cursurilor, ce au facut in vacanta? Si nu prea mi se raspundea. Asta pana am inteles ca era o curiozitate invechita. E o lume in care mijloacele de comunicare s-au inmultit si, deci, poti afla cand vrei, ce vrei, despre cei ce te intereseaza. Sau poate nici vacanta nu mai e ce era odata?

5 gânduri despre „Tinerii zilelor noastre”

  1. Foarte interesant subiectul. Eu as zice ca adevarul e undeva la mijloc. As spune ca sunt de fapt produsul zilelor pe care le traim. Intr-adevar sunt mult mai pragmatici pentru ca asa ii obliga viata. Nu sunt atat de romantici si usor de induiosat pentru ca nu mai pot fi protejati de greutatile vietii. Valorile s-au rasturnat si de mici se confrunta cu valoarea banului. Dar cred ca in adancul lor, atunci cand reusesti sa patrunzi, au cam aceleasi probleme ca si adolescentii sau tinerii din toate vremurile.
    Intrebarea referitor la vacanta si neraspunsul pot avea o gramada de semnificatii.
    Cred ca de vina sunt cam toti factorii care ar trebui sa fie implicati: parinti, scoala, societate. Toata lumea a cam uitat ca pentru a obtine roade trebuie sa muncesti inainte.
    In plus multitudinea asta de posibilitati de comunicare are si dezavantaje: intre un mas si un sms uiti sa oferi o mangaiere normala…

  2. Detasarea, indiferenta e doar o aparenta, ia sa le faca cineva observatie, ca imediat iese la iveala sensibilitatea exacerbata. Au o personalitate puternica si nu ezita sa-si spuna punctul de vedere, sa se certe cu oricine indrazneste sa ii deranjeaze cu un simplu cuvant.
    Cat despre vacanta…poate nu au nimic interesant de povestit. 😀 Sa stai toata ziua pe mess, nu prea e motiv de lauda…

    1. Draga Nicey, din experienta mea as spune ca poate ca si multi dintre cei care le fac observatiile o fac la fel de superficial nestiind ceea ce e in sufletul lor. Poate ca sunt tot mai putini pedagogi printre cei care ar trebui sa se ocupe de ei. Si poate ca daca ne-am apleca cu grija si atentie asupra sufletelor lor am ramane stupefiati de ceea ce se intampla de fapt acolo. Unii de exemplu in vancanta au lucrat si poate ca nu considera asta ca fiind un motiv de lauda. E atat de sensibila linia si cam depinde de pe ce parte a „podului” privesti. Iar noi aici suntem „antagonice”, tu dascal, eu simplu parinte.
      Danny: N-ai de ce, subiectul e prea tentant. E posibil ca si multi dintre parinti sa creada ca educatia se face dandu-le bone, bani, meditatii.

  3. Va multumesc, dragile mele, pentru raspunsuri.
    Diana: E posibil ca vremurile pe care le traim sa-i schimbe, poate si parintii si-i educa intr-un spirit mai pragmatic, mai realist.
    Nice: Cat de bine ai tintit cu descrierea ta o majoritate insemnata! 😉

  4. Pe mine ma enerveaza ”flecareala”. Sa iti dau exemple.. Cand eram ” ceva mai tanar” ( am 24 de ani totusi ) obisnuiam sa am mai multi asa zici prieteni. Multi, in lista de mess, in agenda telefonica, in oras, la tara, in alte orase.. Asta pana cand am inteles ca toti erau = 0 . Pt ca toti intrebau aceleasi lucruri gen : ” si ce mai faci” , ”si ce ai mai facut in vacanta?”.. Cand era vorba de o problema adevarata, toti isi indreptau privirile spre alte parti. As spune ca tinerii din ziua de azi, sunt predispusi la INTRETINEREA relatiilor superficiale ( gen CE FACI, ”te-am sunat sa vad ce faci”, ”cum a fost in vacanta” ) si mai putini sunt predispusi spre a face ceva pasi spre o prietenie adevarata bazata pe incredere si ajutor reciproc. Asta pentru ca superficialitatea e mai comoda si intretinuta de tot felul de site-uri de socializare. E mult mai simplu sa stai in fata unui comp sa tastezi, decat sa faci conversatie cu o persoana reala. Tehnologia, folosita PROST, indobitoceste. Nu mai sunt tineri, nu mai sunt dornici de a cunoaste, sunt doar o gramada de lol, wtf, brb si dnd…

    Eu azi, am 9 pers in lista de mess si 9 persoane in agenda telefonica. Dar stiu ca daca am o problema, la unul din ei voi gasi mereu rezolvarea. Preferi acesti prieteni ”old style” decat ORICE ”tanar prieten” din ziua de azi.

Lasă un răspuns

