Copiii crizei


Stau cateodata si ma gandesc la viata si la sansele copiilor nascuti in zilele noastre. Observ de cate posibilitati beneficiaza ei pentru a se juca sau pentru a se instrui.

Nu pot sa spun ca-i invidiez pentru ca si eu am avut si am tot ce mi-am dorit, eu doar constat ca refrenul discutiilor dintre generatii: „S-au schimbat vremurile” capata o forma concreta. Astfel, vedem ca nu s-au schimbat lucrurile doar in sens negativ in toti acesti ani.

Copiii din ziua de azi beneficiaza, parca, de mai multe locuri de joaca, de mai multe tipuri de jucarii si, in plan educational, de o sumedenie de carti, de publicatii (in sens larg) din care sa invete primele notiuni care sa-i ajute sa inteleaga, intrucatva, lumea in care au intrat de putin timp. Totul, prezentat intr-o maniera cat mai atragatoare.

De altfel, acesti copii sunt cea mai vulnerabila masa de manevra in fata acestui asalt al comerciantilor si al marketerilor. Micutii stiu ce vor, pe moment, si incearca sa-i convinga pe parinti sa le cumpere obiectul dorit, acestia din urma cedand insistentelor, de cele mai multe ori. Ajunge sa vada personajul de desene animate preferat, infatisat pe un produs sau ca acela sa aiba un colorit viu si bogat si de la care nu-si mai pot lua privirea. Vorba ceea: ” Copiii nu mai consuma niciun produs care n-a aparut intai la televizor”.

In multe ocazii, ma surprind zicand „Multe dintre toate acestea nu erau pe vremea cand eram eu copil”. Cu toate acestea, consider ca m-am dezvoltat destul de bine. Sper ca si copiii acestor vremuri sa profite de toate aceste facilitati. Pentru ca, in rest, imi dau seama ca nu-i usor sa cresti un copil, azi, mai ales cand vorbim de „generatia crizei”.

1 gând despre „Copiii crizei”

  1. Copiii de azi au multe, dar poate lipsesc lucruri importante pentru ca o jucarie/joc oricat de sofisticata nu poate inlocui timpul petrecut impreuna cu familia. Constat ca multi dintre parintii de astazi petrec mai mult timp incercand sa procure jucaria in loc sa ofere copilului timp,caldura,dragoste.

Lasă un răspuns

