Vocea Romaniei- Cum se creeaza un star


Aseara a luat sfarsit primul sezon al concursului „Vocea Romaniei”. Finala competitiei de talente muzicale a fost castigata de concurentul pe nume Stefan Stan (34 ani), care a facut parte din echipa lui Smiley. Marele premiu a constat intr-un cec de 100.000 de Euro si un contract cu o casa de discuri. Chiar daca a fost un concurent valoros, nu mi s-a parut ca a fost cel mai bun.

Dintre cei patru finalisti, fiecare, condus de un nume consacrat al muzicii romanesti (Brenciu, Moga, Loredana, Smiley) oricare ar fi putut castiga deoarece valorile au fost sensibil egale. Si totusi am avut un presentiment ca Stefan Stan va castiga. Urmarind si reactiile din online de-a lungul concursului, am vazut ca e un concurent foarte apreciat, mai ales, de publicul feminin. Cu ce a convins?

Inclin sa cred ca, inainte de toate, prin atitudine. I s-a creat o imagine de tip plin de incredere in sine, de smecheras, de macho inaccesibil, despre care chiar el a declarat, in timpul uneia dintre editii, ca nu-l reprezinta, ca este „opera” stilistilor, dar care a prins foarte bine la un segment de public (destul de numeros). Acestor ingrediente li s-a adaugat vocea lui guturala si naturaletea interpretarii. Suficient? Se pare ca da. Dar marea lectie e ca, pe langa voce, vedeta zilelor noastre trebuie sa stie sa se promoveze pe scena, sa stie sa transmita un mesaj, sa iasa in evidenta.

Ca de obicei, internetul a fost azi coplesit de mesaje pro si contra invingatorului. Mai mult contra, iarasi previzibil. Au curs acuzatiile de aranjament prealabil (castigatorul a venit din echipa lui Smiley- imaginea reclamelor sponsorului competitiei- COSMOTE). Dar, fiti siguri, s-ar fi gasit motiv de speculatie indiferent cine ar fi castigat. Deja m-am obisnuit cu asta si nu ma mai surprinde. Sfatul meu este: nu va mai implicati emotional, bucurati-va de spectacolul oferit, iar daca rezultatul final nu coincide cu preferintele voastre, nu va mai suparati, oricum nu-l veti mai putea schimba.

Altfel, ce-mi doresc de la concursurile astea (vezi si X-Factor, ajuns si el la etapa finala) e sa propuna niste nume de care sa auzim si in viitor, care sa imbogateasca industria muzicala de la noi.

3 gânduri despre „Vocea Romaniei- Cum se creeaza un star”

  1. Ca si o concluzie, dincolo de orice, mie si chiar celor apropiati mi-a placut acest show. Principalul atu ar fi faptul ca ne-a demonstrat, de parca mai era nevoie, ca romanii INCA au talent. Cred ca reteta miraculoasa a fost faptul ca s-au auzit melodii straine „in trend” cantate live de talentele noastre si aici as adauga poate multe mai bine decat ar fi fost cantate live de „titulari”.
    Sunt de acord ca oricare ar fi putut castiga, nu am avut anume un favorit in finala, mi-era totuna, mi-am dorit doar ca show-ul sa ma incante, ceea ce a si reusit.
    Revenind la castigator, a fost favoritul fiicei mele, care de la inceput mi-a spus ca Smiley are cea mai buna echipa. Si ea avand o cu totul alta varsta, nu cred ca a marsat pe ideea de macho-idolul femeilor, din punctul asta de vedere la ea ar fi contat mai degraba Catalin Dobre sau Liviu Teodorescu. Cumnatul meu a tinut de asemenea cu Stefan din prima clipa in care l-a auzit, deci tot nu pe altfel de criterii. Cred ca a contat foarte mult originalitatea vocii acestuia. Cum a zis si antrenorul sau, cu ochii inchisi ai fi stiut ca el canta.
    Si nu l-am perceput deloc cum au vrut sa ni-l arate, el a fost destul de modest si transant in declaratii.
    Si adevarul e ca din ultimii 12 (primii 3 din fiecare echipa) oricare ar fi putut fi si chiar este o Voce a Romaniei.
    Pe mine la astfel de chestii nu ma intereseaza dedesubturile ci doar ceea ce ma bucura pe mine, iar emisiunea aceasta chiar a facut-o.
    X Factor parca nu e la acelasi nivel. Juriul e prea siropos, prezentatorii de asemenea, lipseste baletul, parca e o treapta mai jos. Dar tot l-am urmarit si sunt curioasa ce va iesi.
    P.S. : Stefan Stan a declarat ca va dona o parte din bani … Casandrei Rotariu. Mi-a intrat la suflet…

  2. Nu am urmarit emisiunea, dar am vazut ieri cateva clipuri cu „vocea Romaniei”. Chiar eram curioasa daca e asa bun cum spune lumea. Am fost putin surprinsa…si dezamagita.

  3. Oare sunt bune masinariile astea de produs vedete? Cel putin o astfel de emisiune ma duce cu gandul la Adrian Tutu, unde factorul mila a fost mai mare decat factorul talent.

Lasă un răspuns

