Reclama negativa tot reclama e?


Aceasta e o intrebare la care m-am gandit in ultimele zile dupa ce am citit pe internet cate reactii poate genera publicitatea negativa realizata in jurul unui produs. Si privesc problema din perspectiva unui consumator obisnuit, fara studii in domeniul publicitatii. Ma limitez sa observ cum concurenta acerba scoate ce-i mai bun dintr-o marfa si ce-i mai rau din oameni.

Odata, stiam ca o firma isi promoveaza produsele in mod clasic, pe principiul superlativ „e cel mai bun/cel mai ieftin/cel mai performant, nu mai gasiti in alta parte asa ceva”. Ei bine, vremurile s-au schimbat mult si promovarea se face acum la un nivel superior, uneori chiar subtil si folosind idei dintre cele mai originale, mai nastrusnice. Mai exista si varianta sa asociezi o vedeta cu un produs, s-o pui sa-i faca reclama contra unei sume apreciabile si sa te bazezi (si) pe notorietatea ei. Acum depinde si carui tip de public te adresezi.

Si totusi, reclama negativa vinde? Unii zic ca nu, odata ce i-a fost aplicata o eticheta nefavorabila unui produs, cu aceea o sa si ramana in constiinta publica. Sa zicem ca din cauza unui spot publicitar neinspirat ori din cauza unei persoane apropiate tie care s-a declarat nemultumita incercandu-l.

Sau, extinzand discutia la oameni, nu vei vrea sa ai de-a face cu o persoana despre care n-ai auzit lucruri bune. (e drept, aici conteaza si de la cine le-ai auzit, daca nu te poti baza pe opinia acelei persoane, n-o vei lua in seama).

Unii zic ca da, ca prin asta creezi rumoare si, oferita suficient de des, reclama chiar poate trezi curiozitatea unora de a incerca sa vada despre ce e vorba. Altfel, voi cum ati raspunde intrebarii din titlu?

Anunțuri

2 gânduri despre „Reclama negativa tot reclama e?

  1. Daca e vorba de persoane celebre in showbiz, de asa zisele vedete aparute peste noapte, create de presa de scandal si paparazzi, da, publicitatea chiar si negativa lucreaza in favoarea lor. Ei din asta traiesc, din cancan-uri. Daca insa vorbim de un produs cosmetic, electronic sau alimentar, regula nu se mai aplica.

  2. Cred că zilele noastre ne oferă o dovadă foarte clară că orice fel de reclamă e bine.

    Dincolo de toate, e bine (pentru vânzări) să audă cumva omul de tine. Reclama negativă, dacă nu atinge la nivel personal omul, ca să îl înfurie și să îl „instige” împotriva „produsului” se transformă într-un… „parcă am auzit de ăsta”.
    Și de ce să nu uităm… până și Baudelaire și Tudor Arghezi promovau o estetică a urâtului… oamenii vor avea nevoie mereu și de puțin negativ.

    Pe lângă asta, sunt multe aspecte negative. Un aliment e toxic, e toxic pentru toată lumea. Dar dacă cineva face reclamă negativă la un șampon, nu înseamnă că nu ți se va potrivi părului tău, că fiecare e diferit.
    Sau oricât de neinspirată e reclama, oamenii tot folosesc un produs foarte bun sau unul foarte ieftin.

    Reclamele au oricum partea lor subliminală în unele cazuri, pe care noi oamenii obișnuiți nu o să o conștientizăm.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s