O noua lege fara efect?


Ati auzit, cu siguranta, de legea impotriva violentei domestice, care a fost promulgata de presedinte. Tragicul incident de la coaforul Perla din Bucuresti a fost argumentul suprem pentru adoptarea prioritara a accestei legi. Violenta in familie este o realitate pe care nu o putem cuprinde intru totul, doar victimele ei fiind capabile sa inteleaga cat de mult dauneaza ea relatiei de cuplu si sa spuna cat sufera de pe urma ei, fie ca ea se manifesta prin fapte sau vorbe.

Dar, gata cu teoria! Eu ma declar impotriva violentei in familie (bine, cred ca toti sunt contra, la nivel declarativ), eu nu m-as comporta astfel. Nu-mi place ideea de a te impune in fata persoanei de sex opus de langa tine prin forta si am motivele mele pentru a gandi asa. Chiar daca am remarcat ca, pe bloguri, da bine sa te arati un pic misogin, prefer sa fiu sincer.

Si apoi, intrebarea care se impune este: cum se va aplica aceasta noua lege? Intr-un ziar local, la inceputul saptamanii, un sondaj efectuat printre localnici arata ca oamenii isi doresc aplicarea ei, dar nu sunt prea increzatori ca asa se va si intampla. La urma urmei, cate legi nu se aplica? Si totusi, va limita noua legislatie abuzurile?

In orice privinta, speram atunci cand este adoptata o noua lege ca ea va rezolva o problema a societatii noastre. Si apoi vedem ca nu e asa si ca va mai trece timp pana sa invatam sa respectam legile. E drept, in anumite cazuri, legea nu poate fi aplicata ad litteram, dar macar acolo unde se poate, sa ne aratam responsabili.

Un gând despre „O noua lege fara efect?

  1. Am observat si eu, Danny, si iti marturisesc ca ies imediat, fara a mai reveni vreodata, de pe asemenea bloguri. La fel as proceda si cu un barbat violent in real life. Nu as rezista doua zile alaturi de el. Slava Domnului ca nu am intalnit asemenea specimene pana acum.
    Da, eu sunt sigura ca legea va mai limita abuzurile. Trebuie sa se intample asta! Suntem o tara civilizata totusi si suntem in secolul 21!

Lasă un răspuns

