Sa ne cunoastem mai bine


Un program de master  la care sunt inscris, gazduit de Universitatea de Stat din orasul meu si  intitulat „Romanii si Romania in context european” axat indeosebi pe studiul istoriei, mi-a deschis o noua perspectiva, nu numai in ce priveste acest domeniu ci si asupra modului in care ne raportam la valorile locale si nationale intr-o epoca a globalizarii. Suna pretentios? Asa am crezut si eu. Mergeti, insa, putin mai departe cu lectura si veti vedea ca nu e chiar asa.

Am inceput acest program cu o reactie de respingere, pe principiul „Ce mai pot invata nou despre istoria romanilor?” Mare greseala. Oricand pot afla lucruri noi despre figuri si momente care au marcat istoria neamului si mai pot descoperi chiar si ca ceea ce scrie despre un eveniment poate fi mai puternic decat evenimentul in sine. Si nu doar atat.  Fidel principiului inoculat inca din copilarie: „Orice zi petrecuta la scoala inseamna ceva nou invatat, care nu se stie cand iti poate folosi” am inceput sa realizez utilitatea acestui program.

Confruntati cu un bombardament informational din toate mediile, ajungem sa stim mai multe despre locuri ceva mai indepartate decat despre cele care ne sunt cele mai apropiate. Ceea ce nu e tocmai un lucru rau, nimeni nu poate sa ne zica sa nu ne largim perspectivele si sa nu aflam si realitatile altor taramuri de pe lume, ba e chiar recomandabil.

Dar ca sa reusim sa ne aparam valorile, traditiile si identitatea e necesar sa le cunoastem, iar eu am decis ca vreau sa cunosc mai intai si mai bine povestea locurilor care ma inconjoara. Sursa pozei

2 gânduri despre „Sa ne cunoastem mai bine”

  1. Hehe, pai istoria romanilor e destul de controversata. Ar fi bine sa ne tii la curent cu descoperirile tale din cadrul cursurilor. 😀

    1. Nu vor fi neaparat descoperiri de istorie clasica, ma refeream mai degraba la istoria locurilor din jurul meu.

Lasă un răspuns

