Transfagarasanul sau Transalpina?


O stire aparuta in decursul acestei saptamani anunta ca Transfagarasanul a fost declarat cel mai frumos drum din lume. Astfel, site-ul auto CarsRoute.com a realizat un top al celor mai frumoase sosele şi trasee din lume. Pe primul loc este nominalizat Transfagarasanul, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din Romania. Drumul ce leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania, numit si „drumul din nori” a intrecut trasee celebre din Italia sau Norvegia.

In timpul asta, un alt drum spectaculos, aparut recent pe harta atractiilor turistice ale Romaniei, dar mai vechi decat Transfagarasanul, Transalpina este din ce in ce mai promovat in mass-media. Cel mai inalt drum din Romania (atinge altitudinea maxima la 2145 m), asa cum a devenit cunoscut, strabate trei judete: Alba, Gorj şi Valcea, traversand Muntii Parang. Nu este finalizat, dar starneste interesul tot mai multor turisti romani dar si straini.

Dupa ce am vizitat Transfagarasanul in 2010, am fost si pe Transalpina in aceasta vara, dar imi vine acum sa zic ca nu i-am gustat pe deplin farmecul din cauza unei indispozitii. Cu toate acestea, este un drum care merita vizitat, care ofera un peisaj mai degraba salbatic, aproape selenar si pot spune ca reuseste sa ofere celor care il parcurg, niste senzatii si niste privelisti deosebite, care ma fac sa vi-l recomand. Cu toate acestea, inclin sa spun ca mi-a placut mai mult pe Transfagarasan.

Aceasta competitie virtuala intre cele doua trasee poate aduce beneficii si turismului romanesc asa ca va intreb: Daca ati vizitat ambele drumuri, care v-a placut mai mult? Daca nu, pe care ati dori sa-l vizitati mai intai?

2 gânduri despre „Transfagarasanul sau Transalpina?

  1. Transalpina m-a impresionat mai mult, dar cred ca as fi putut oferi un raspuns mai corect daca as fi vazut cum trebuie Transfagarasanul, nu pe ceata.
    Transalpina mi-a adus mai multe emotii cu siguranta mai ales ca am urcat atat de sus…si privelistea era uimitoare. Diferenta la Transfagarasan este ca atunci cand te uiti de sus se vede drumul foarte frumos, cu toate serpentinile.

  2. Ambele imi par spectaculoase. Din imagini, pentru ca nu-mi aduc aminte sa fi fost pe Transalpina, iar pe Transfagarasan cred, nu sunt sigura, ca la o varsta foarte frageda… Deci as vrea sa le vizitez pe amandoua la fel de mult. Iar ca sa raspund exact la intrebarea ta, prima alegere ar fi Transalpina. 😛

Lasă un răspuns

