Black Friday: Pentru amatorii de „chilipiruri”


Ati auzit, cel putin o data, saptamana trecuta, de vinerea neagra, vinerea reducerilor sau cum mai este ea cunoscuta in popor, Black Friday. Nu aveati cum sa scapati de anuntul asta, intr-atat a fost de invaziv, decat daca v-ati fi izolat in ultimele zile de orice sursa de informare. „Publicitarii” vor spune ca si-au atins scopul, oamenii au aflat macar de existenta acestei campanii. Mai exact, ne-am pomenit cu inca un „obicei” de la prietenii nostri, americanii, de la care am mai preluat si alte sarbatori cu bratele deschise.

Se pare ca aceasta „Black Friday” deschide sezonul sarbatorilor de iarna in America, unele ultra-comercializate. Si ce formula ar putea merge mai bine la potentialii cumparatori decat sa le spui  ca vinzi ceva la pret redus, la „promotie”, sau macar sa ii faci sa creada asta. Romanii (si, in mod sigur, nu doar ei) reactioneaza imediat si se inghesuie la primul magazin ce le promite oferte „de nerefuzat”. Le e necesar sau nu, sa fie acolo, ca nu se stie…

De la electrocasnice (in principal) la incaltaminte se vinde orice. In mediul online, comertul infloreste, site-urile nu rezista afluxului de oameni dornici de chilipiruri si pica, la fel ca in zilele cand se dau rezultatele la Bacalaureat. Ar fi de presupus ca majoritatea e multumita. Si, totusi, nu e asa. Operatiunea se transforma intr-o isterie. In marile magazine, lumea devine neincrezatoare cu privire la veridicitatea reducerilor si doar o mica parte simte ca a iesit castigata din afacerea asta.

Ce sa ne mai amagim, sunt vremuri in care reclamele incearca sa ne convinga sa cheltuim in nestire, iar brandurile incearca sa ne ia mintile. Nu vreau sa sune ciudat, dar mi-as dori sa ne pastram, totusi, discernamantul.

Anunțuri

2 gânduri despre „Black Friday: Pentru amatorii de „chilipiruri”

  1. Adevarul e ca toata isteria asta mediatica m-a cam iritat. E adevarat ca am cunostinte care au profitat, dar prea mare agitatie.
    In alta ordine de idei, pentru amfitrion: La Multi Ani, multa sanatate si noroc, numai ganduri frumoase si cat mai multe articole reusite.

  2. Pai sa stii ca au fost unele chilipiruri de care nu am profitat. De ex, gasisem un mirrorless (Nikon 1 J1) redus de la 2000 la 1000 de lei. Dar stocul deja se epuizase si eu oricum nu aveam pe atunci acei bani. Daca ma pregateam din timp ce bine era.
    Singurul lucru care m-a iritat a fost portofelul meu gol. 😦

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s