Suspectii de serviciu


Am urmarit cu interes dezbaterea din jurul accesului romanilor la munca in Marea Britanie, care ar urma sa fie liber de orice restrictii, de anul viitor.

Cred ca sunteti in tema cu acea controversata campanie inceputa de niste politicieni englezi impotriva primirii romanilor in Albion, care a declansat o sumedenie de reactii.  Prima data, n-am inteles de ce englezii ar investi intr-o campanie (cu unele mesaje cam infantile) distructiva pentru imaginea lor. Intr-atat de mult sa se teama de un posibil exod al romanilor si bulgarilor la ei in tara?

Dupa aceea, mi-am dat seama ca problema se gaseste, in parte, si la noi. M-am convins de asta si dupa ultimele zile in care scandalul carnii de cal vanduta drept carne de vita a fost principalul subiect in mass-media. Nu am pretentia ca am descoperit un mare adevar, dar perceptia majoritatii strainilor despre romani ramane proasta.

Romanii sunt „suspectii de serviciu”, spunea premierul. Ori de cate ori ceva rau se produce pe continent si tara noastra este implicata intr-un fel, a devenit convenabil sa arunci vina pe Romania. Fara sa o dau in mania persecutiei, sunt perfect constient ca ne-am facut-o cu mana noastra, fiindca diversi conationali au comis faradelegi in lumea larga. Dar cand am ajuns „oaia neagra” a Europei”? De cand o larga majoritate a europenilor pune semnul egal intre roman si hot?

Cine stie, poate mai suntem vinovati si ca ne autodenigram. Stiindu-ne defectele (sau poate nu?), ar trebui sa facem un efort mai mare pentru a ne promova si calitatile. Dauna de imagine a fost produsa si perpetuata in ani, dar putem incerca sa remediem ceea ce se poate.

1 gând despre „Suspectii de serviciu”

  1. Este neplacut, intr-adevar, sa fii privit cu suspiciune pe unde te duci, sa nu fii respectat, ignorat, umilit si asta doar pentru ca unii dintre conationalii tai se dau in stamba prin tarile Europei. Si adevarul e ca o cam comit. De ce nu am auzit niciodata de raufacatori suedezi sau germani, de talhari si violatori polonezi sau cehi? Eu pana acum nu prea am calatorit pe cont propriu prin Europa(cu o singura exceptie), ci insotita de grupul de turisti. Doar in Ungaria am avut unele probleme(nu vreau sa dezvolt).

Lasă un răspuns

