Alertele alimentare


Stirile din ultimele zile trebuie sa ne fi alarmat pe multi dintre noi. Mai multe alimente pe care le consumam frecvent prezinta pericole pentru sanatatea noastra. Laptele este contaminat cu aflatoxina, o substanta cancerigena, pestele cu pesticide, carnea nu este de fiecare data ce pare a fi (ex: puii, ingrasati artificial, pot contine bacterii periculoase s.a.). Adeptii vegetarianismului profita de ocazie sa ne convinga de adevarul lor.

Acestea sunt doar confirmari ale unor banuieli manifestate de noi, consumatorii. Ati observat, cu siguranta, cum fructele, legumele nu mai au gustul de odinioara sau aproape ca nu mai au gust deloc, din cauza ca sunt tratate cu chimicale, stropite, injectate, ca sa se coaca mai repede, sa reziste la transport, sa fie cat mai aspectuoase pe raft. Personal, am prins un lot de portocale cu miros de naftalina si gust dubios, cat despre rosii, deja ma mir cand dau de una cu gust. Goana dupa profit rapid a producatorilor are, insa, si riscuri nebanuit de mari.

Conspirationistii dau credit variantei potrivit careia toate acestea sunt gandite de niste minti diabolice care vor sa mai imputineze rasa umana, stiut fiind faptul ca suprapopularea inseamna si un consum mai rapid al resurselor planetei. Mai exista si teoria razboiului intre producatori, care incearca sa se elimine reciproc de pe piata.

Nu e de glumit cu siguranta alimentara, dar aceste discutii mi-amintesc de gluma cu cutia de alune pe care scria „Atentie, poate contine urme de alune!” (n-o luati ca atare). In ritmul asta, n-o sa mai stim ce mancam, cat de procesata e hrana zilnica, iar consecintele pot fi dramatice: boli cu forme mai grave, inclusiv la copii, chiar de la varste mai mici. Si atunci, ce ne facem? Voi de unde va aprovizionati?

3 gânduri despre „Alertele alimentare

  1. Eu nu cred 100% in toate avertizarile lor. Sunt multe interese care induc panica si ne tembelizeaza cum vor ei. Dar nici neadevarate total nu sunt, e clar ca nu mai e nimic ce-a fost. Ma consider norocoasa, am gradinuta mea unde fac si eu ce pot.
    Dar cand aud ca unele chestii cu care inaintasii traiau mult mai sanatos decat noi sunt tot mai devalorizate parca nu mi se pare corect. As metge tot pe calea de mijloc si muuult sport.

  2. Alerta cu pangasius am luat-o si eu de buna. Chiar si cea cu puii ingrasati cu hormoni imi da frisoane si incerc cat de mult pot sa-i evit. De fructele si legumele tratate cu chimicale nu mai spun, se vede dupa ele ca sunt artificiale…
    De unde ma aprovizionez? De obicei de la hipermarket, iar cei mai multi oameni tot de acolo… 😦
    Off-topic
    Ma bucur mult ca ti-a revenit blogul. 🙂 Ai aflat ce se intamplase de fapt?

Lasă un răspuns

