De ce nu ne bucuram de baraj?


Romania a ajuns la barajul de calificare pentru Mondialul de fotbal din 2014 dupa ce a ocupat locul al doilea in grupa de calificare. Este si asta o realizare, dat fiind ca la ultimele campanii nu am ajuns nici macar pana aici. Si totusi, de ce nu ne bucuram? Bun, nu am castigat vreun trofeu, nici macar nu ne-am calificat direct la marea competitie, dar am facut un pas in plus, sper doar sa nu ne multumim cu atat.

Mi se pare irelevant daca meritam sau nu, daca altii au fost mai buni. Asa se scrie istoria si intr-o campanie de calificare: dintr-o succesiune de rezultate care duc la un anumit deznodamant. Ele sunt obtinute, uneori datorita unei conjuncturi favorabile, alteori doar gratie hazardului, dar, de cele mai multe ori, prin valoare.

Sunt de acord ca jucatorii nu evolueaza asa cum ne-am dori, ca selectionerul este antipatic si face alegeri neinspirate, ba mai si insista cu unele, ca fundatia pe care e construit fotbalul romanesc de astazi nu este solida,  dar iata ca reusim s-o scoatem cumva la capat. La fel de adevarat este ca asta nu poate fi o strategie de viitor sau un exemplu de urmat: sa stam la mana rezultatelor altora, fiindca nu ne-am facut temele la timp.

Dar haideti sa ne mai urmarim si interesul. De ce unii plang pe umarul turcilor, ca doar n-a ratat Spania (sau alta echipa mare a Europei) calificarea din cauza noastra? Dupa mine, marea problema este lipsa de incredere in aceasta echipa nationala, care i-a dezamagit de multe ori pe suporteri. De aceea nu mai vin nici la stadion si nu mai sunt dispusi sa se entuziasmeze cand joaca „tricolorii”.

Poate ar fi momentul sa se schimbe lucrurile. Dar asta depinde, in primul rand, de acesti jucatori care au o sansa mare in fata prin acest baraj, cea mai mare din ultimii cinci ani.

Lasă un răspuns

