Am uitat sa mai fim copii?


„Copiii gasesc totul in nimic, oamenii gasesc nimicul in tot” – Giacomo Leopardi

Cugetarea pe care ati citit-o in motto surprinde foarte bine ceea ce am sa va spun. Astfel, in ultimii ani, am cunoscut mai multi copii, care m-au impresionat prin cunostintele lor, dobandite inca de la o varsta frageda. Totodata, am remarcat cum cei mici sunt foarte receptivi la tot ce se gaseste in jurul lor si sunt gata oricand sa-i surprinda pe adulti cu inteligenta lor.

Ei afla toate acestea de la parinti, de la gradinita, de la scoala, sau de la multitudinea de surse de informare existente astazi, pentru ca, sa recunoastem, micutii nascuti in plina epoca a internetului si a comunicarii fara frontiere au o sansa pe care generatiile dinaintea lor n-au avut-o (in forma asta). Aceea de a fi inconjurati de atatea posibilitati de intelegere a lumii in care au intrat: carti, dvd-uri, jocuri online etc, care le stimuleaza dorinta de cunoastere.

Nu in ultimul rand, le apreciez entuziasmul pe care il manifesta in fata noutatilor, pe care cei maturi si l-au mai pierdut, fiind coplesiti de grijile si problemele zilnice. Poate ca vi se pare siropos si cliseic, dar cred ca, intr-adevar, am uitat sa mai fim copii. Dorindu-si mereu mai mult, adultii neglijeaza ceea ce deja au. Ce bine ar fi daca cei mari s-ar putea deconecta si mental de la problemele de serviciu la finalul unei zile de lucru si ar redescoperi bucuria jocului.

Marturisesc ca si eu am ceva de invatat de la orice persoana pe care o intalnesc, inclusiv de la cei mici. Altfel, cand v-a surprins ultima data un copil?

1 gând despre „Am uitat sa mai fim copii?”

  1. Mereu ma surprind copiii cu cate ceva. Dar in mod placut ma surprind cei perfecti. Nu stiu daca ai intalnit, dar sunt unii fara cusur, frumosi, bine educati si sclipitori. Deosebit de inteligenti. Si cunosc o gramada de lucruri. O placere sa discuti cu ei. Sunt maturi, dar isi pastreaza o prospetime pe care adultii par a fi pierdut-o.

Lasă un răspuns

