Publicitatea este in toate


Ati observat ca publicitatea ne conduce viata si, ca de multe ori, ambalajul (si la propriu si la figurat) conteaza foarte mult? Chiar decizia de a cumpara un produs in locul altuia se poate baza, in unele cazurti, pe considerente pur subiective: reclama, culoarea, o nevoie de moment etc. Se investesc sume imense de bani in bugete de publicitate, reclama trebuie sa fie cat mai tentanta, cat mai spectaculoasa si sa apeleze la simboluri cat mai usor de recunoscut.

N-ati vazut ca suntem inconjurati de mesaje comerciale? Oriunde ne-am duce, oriunde am intoarce capul, suntem coplesiti. Acesta e si scopul acestor anunturi: sa ne invadeze si intimitatea, ca sa nu uitam ca produsul x este cel mai bun, cel mai ieftin, cel mai performant, cel mai rezistent. Iar cei care le fac sunt fideli principiului ca trebuie sa fie acolo unde se gaseste si clientul. Iar unii dintre publicitari  si-au mai perfectionat tehnicile de convingere a oamenilor ca sa achizitioneze orice. Au ajuns sa foloseasca expresii din limbajul comun, pentru a sugera familiaritate sau chiar sa impuna expresii noi.

Deoarece pe net am intalnit multe persoane care lucreaza fie in acest domeniu, fie in altele conexe, de la care mi-am facut o idee despre notiunile cu care lucreaza, am inceput sa dau mai multa atentie mesajelor care imi intalnesc privirea, iar creativitatea de care dau unele dovada m-a surprins. Detalii care multora cred ca le scapa, mie imi atrag atentia.

„Copiii de azi nu mai mananca nicio mancare care n-a dansat, in prealabil, pe la televizor” spunea o vorba de duh care sintetizeaza bine situatia cu care se confrunta parintii. Copiii sunt cei mai usor de pacalit, iar pe asta s-a mizat dintotdeauna, ajungandu-se astazi ca si alimentele sanatoase sa aiba nevoie de promovare, pentru ca nu mai reusesc sa se impuna in alimentatie doar datorita proprietatilor lor nutritive.

Pana la urma, si noi insine cautam sa ne facem reclama, in fata celor din jur si depunem eforturi pentru a ne crea o imagine cat mai favorabila. Si noi vindem ceva, chiar daca nu realizam asta pe moment. De fapt, publicitatea se gaseste in toate aspectele vietii si ne influenteaza mai mult decat am putea sa credem.

Altfel, ati cumparat vreodata produse doar pentru ca ati vazut reclama la ele?

 

Lasă un răspuns

