Austria a castigat pe barba ei


Intotdeauna am fost constient ca Eurovisionul este un concurs unde sunt apreciate aparitiile insolite si unde primeaza factorul geopolitic, dar m-am incapatanat sa-l consider un festival international de muzica, unul care rasplateste valoarea unei compozitii muzicale.

Ma uit la Eurovision din trei motive: pentru spectacolul de televiziune grandios pe care il pun de fiecare data in scena gazdele, pentru muzica pe care n-as auzi-o in alta parte si ca sa-i sustin pe reprezentantii nostri, oricine ar fi ei.  M-am obisnuit cu faptul ca orice editie este formata din doua parti distincte: partea mai romantica, formata din cele 26 cantece interpretate de tarile participante si cea pragmatica, in care statele isi acorda voturi, de cele mai multe ori pe criterii subiective.

De data asta, a castigat Austria, cu cea mai controversata aparitie din acest an: un barbat travestit in femeie, dar purtand barba, pe numele de scena Conchita Wurst, cu piesa „Rise like a Phoenix”. Melodia mi s-a parut buna, am apreciat interpretarea, insa daca sunteti mai sensibili, ar fi bine sa o ascultati precum fac juratii in prima etapa a concursului „Vocea Romaniei”, adica fara sa vedeti cine canta. Credeti ca puteti asculta doar piesa si sa treceti peste infatisarea solistului?

Imediat, victoria a fost folosita chiar de castigator pentru a transmite un mesaj despre toleranta, respect, diversitate si uite-asa, datorita acestui experiment reusit, s-a redeschis discutia despre integrarea persoanelor care se comporta astfel decat restul lumii.  Merita sacrificat concursul pentru a sublinia aceasta idee? Europa, care se considera deschisa la minte, a fost de parere ca merita. Inchei cu o gluma: Anul asta, se pare ca Austria a castigat pe barba ei.

P.S.: Felicitari reprezentantilor Romaniei, Paula Seling si Ovi pentru incantatoarea prestatie pe care au avut-o, dar care nu le-a adus decat locul 12, in final.

 

 

1 gând despre „Austria a castigat pe barba ei”

  1. Eu una chiar mi-as dori un concurs adevarat, „pe bune”. Exclusiv pe criterii muzicale. Insa, urmarind Eurovisionul am senzatia ca muzica e doar un pretext.
    Pana una alta remarc ca ciudateniile si controversele inca prind. Chiar si la vestici. Eu sunt adepta unui show mai cuminte. Mai normal. Inca tin la normalitatea mea. :))

Lasă un răspuns

